Iránytű Intézet
  • Kezdőoldal
  • Szolgáltatások
  • Elemzések/Kutatások
  • Média
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Adatkezelési tájékoztatók
  • Pályázatok
Stratégia-alkotás és kampánytanácsadás
Makrogazdasági elemzés
Politikai kommunikációs tanácsadás és beszédírás
Közvélemény-kutatás
Piackutatás
Politikai elemzés
Stratégia-alkotás és kampánytanácsadás

Stratégia-alkotás és kampánytanácsadás

„Minden ember láthatja azokat a taktikai elemeket, amelyekkel hódítok, de amit senki sem láthat, az a stratégia, amiből a győzelem kifejlődik.” (Szun-ce: A háború művészete)

A politikai stratégia-alkotás az egyik legösszetettebb és legtöbb mérlegelést igénylő tervezési folyamat, amelynek során a stratégia-alkotók több változót, lehetséges kölcsönhatást, kockázatot vizsgálnak különböző idődimenzióba helyezve, egy adott, átfogó célrendszer mentén – kellő adaptivitással. Ennek során az objektív, a szubjektív (perceptuális) és a hipotetikus valóságra vonatkozó forgatókönyvek, cselekvési tervek születnek. Maga a stratégia-alkotási folyamat több szakaszból áll, amelyekben az empirikus és teoretikus elemek koherens módon állnak össze egy szerteágazó, mégis lineáris, tervezett, ám egyúttal rugalmas (a gyorsan változó körülményekre reflektáló) cselekvéssorozattá, ami a győzelemhez (a stratégiai célok eléréséhez) vezető utat jelöli ki. Kampánytanácsadás során a stratégiai gondolkodás, a veszélyek és lehetőségek felmérése (terepfelmérés, közvélemény-kutatás, SWOT-analízis, Opposition Research, stb.), a marketingszemlélet és a megbízó igényeihez való alkalmazkodás kerülnek előtérbe.

Makrogazdasági elemzés

Makrogazdasági elemzés

„Ne fizessünk 25-öt azért, amiről azt gondoljuk, hogy bár 30-at fog érni, a piac nem ad érte többet 20-nál.”
(John Maynard Keynes)

A makrogazdasági folyamatok megértése és előrejelzése alapvetően befolyásolja a mindennapjainkat, a gazdaságpolitika működésétől kezdve a vállalatok döntéshozatalán keresztül olyan hétköznapi dolgokig, mint a kenyér ára. Ezen tudás nélkül nem képzelhető el a modern értelemben vett állami gazdaságpolitika, nem képes egy nagyvállalat kialakítani a saját stratégiáját, a piaci szereplők vakon és süketen lennének kénytelenek tevékenykedni egy ismeretlen világban. Cégünk makrogazdasági elemzései segítenek ügyfeleinknek abban, hogy ebben a gyorsan változó környezetben tájékozódjanak és e körülmények ismeretében megfontolt üzleti döntéseket hozzanak. 

Politikai kommunikációs tanácsadás és beszédírás

Politikai kommunikációs tanácsadás és beszédírás

„A politikai kommunikáció akkor kezdődik, amikor a görög filozófia elkezd reflektálni a hatalomra, az uralomra és a demokráciára.” /Mazzoleni: Politikai kommunikáció/

A politikai kommunikáció fejlődése Platón kora óta megállíthatatlan, elsőként a televízió, majd az internet elterjedése hozott robbanást a tudományterületen, de napjaink technikai vívmányai is szüntelen adaptációra kényszerítik a terület művelőit. Intézetünk nemcsak az eszközhasználatban nyújt naprakész tanácsokat, de az aktuális politikai tér kihívásainak megfelelő üzenetek és stílus kiválasztásában is.

Közvélemény-kutatás

Közvélemény-kutatás

A politikai elemzés mellett intézetünk fő profilja. Kvantitatív adatfelvételeinket CATI-módszerrel (Computer Assisted Telephone Interview) végezzük. Önnek lehetősége van 

  • saját, önálló kutatásának megrendelésére,
  • vagy kisebb költségen egy induló kutatásunkhoz való csatlakozásra (Omnibusz).

A piacon eltöltött évek, munkatársaink gondos felügyelete, valamint a gyakorlott kérdezőbiztosok biztosítják a munka jó minőségét.

Kvantitatív kutatásaink részét képezik a következő munkafolyamatok:

  • a kutatási kérdés(ek), hipotézis(ek) megfogalmazása
  • az elemzési egység és idő kiválasztása
  • a kutatási terv készítése, korábbi eredmények áttekintése
  • a kutatási ajánlattétel
  • a konceptualizálás, operacionalizás (A mérendő fogalmak aspektusait megmutató indikátorok kidolgozása, ill. a méréshez használt mérési eljárás kialakítása)
  • a mintavételi eljárás kiválasztása, mintatervezés
  • a kérdőív (kvalitatív kutatás esetében: szűrőkérdőív, vezérfonal) kidolgozása, próbája, ellenőrzése, véglegesítése
  • az operátorok, wallboard-ok betanítása
  • az adatrögzítés
  • az operátorok ellenőrzése
  • az adatbázis felépítése, tisztítása, javítása, származtatott adatok létrehozása
  • a minta változók és attribútumok mentén való súlyozása
  • a nyitott kérdések javítása, speciális szövegelemzésre , skálázásra, cimkézésre képes szoftverrel való feldolgozása
  • az adatok elemzése, eredmények közlése, záróelemzés
  • az adatok prezentálása
  • az igény szerinti újraelemzés
Piackutatás

Piackutatás

„Aki azért nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az ennyi erővel az óráját is megállíthatná, hogy időt takarítson meg.” (Henry Ford)

Minden vállalat számára elengedhetetlen a tevékenységébe tartozó piacok belső viszonyainak beható ismerete. A piacszerkezet és a vállalkozás pozíciójának meghatározása e szerkezeten belül, a fogyasztói igények ismerete, a beszállítói piacok elemzése hozzásegíti ügyfeleinket ahhoz, hogy profitábilisan működjenek, növelni tudják piaci részesedésüket és hatékonyabban ki tudják elégíteni fogyasztóik igényeit. Kutatásaink, elemzéseink tudatosságot vihetnek a terméktervezésbe, illetve támogatják a termék értékesítését szolgáló marketingtevékenységet. A „Pain”, „Goal”, „Product as a Hero”, „Benefit”, „Testimony” dimenziói és a „Mit?” „Hol” „Kinek” „Hogyan?” értelmezési keretei nem idegenek számunkra. 

Alkalmazott módszerek széles tárházát ajánljuk leendő ügyfeleinknek. Kvalitatív és/vagy kvantitatív kutatási eljárások a megrendelési szándéktól függően alkalmazhatóak, de az elérhető hazai és nemzetközi szakirodalmi, statisztikai források alapján elemzések is rendelhetők. Piackutatásaink esetében a korábbi eredmények áttekintése kiemelt szerepet kap, hiszen számos hazai, vagy külföldi tudományos eredmény születhetett már a kutatás tárgyában.

Közvélemény-kutatásokon kívül vállaljuk fókuszcsoportos kutatások megszervezését is. A vizsgálat 4-8 darab 6-10 fős csoportban folyik 1-3 helyszínen, a résztvevők moderátor segítségével, ún. vezérfonal alapján beszélgetnek egymással, játékokat játszanak. A bekerülő személyek kiválasztása gondosan, a megrendelővel közösen előkészített szűrőkérdőív alapján történik. A kutatás során megismerhetők, visszanézhetők a beszélgetésbe bevontak reakciói, megismerhetővé válnak a válaszok mögött álló érzelmi és racionális reakciók.

Kvalitatív kutatási szándékáról nyugodtan érdeklődjön nálunk! 

Politikai elemzés

Politikai elemzés

A politika érdekek és értékek dinamikusan változó játéktere, ütközőzónája – olykor útvesztője. Iránytűre van szükség ahhoz, hogy eligazodjunk benne.

Cégünk fő tevékenységei közé tartozik a politikai elemzés. Legyen szó a politikai napirend történéseinek, az egyes szereplők céljainak, motivációjának elemzéséről, ágazati politikai koncepciók, közpolitikai megoldások vizsgálatáról, a politika absztrakt, diszkurzív vagy pragmatikus megközelítéseiről, a társadalmi és politikai folyamatok empirikus feltárásáról, az összefüggések feltérképezéséről, az Iránytű Intézet elemzői kellő felkészültséggel, rálátással, szakmai objektivitással végzik munkájukat.

Iránytű Intézet ©