
Stratégia-alkotás és kampánytanácsadás
„Minden ember láthatja azokat a taktikai elemeket, amelyekkel hódítok, de amit senki sem láthat, az a stratégia, amiből a győzelem kifejlődik.” (Szun-ce: A háború művészete)
A politikai stratégia-alkotás az egyik legösszetettebb és legtöbb mérlegelést igénylő tervezési folyamat, amelynek során a stratégia-alkotók több változót, lehetséges kölcsönhatást, kockázatot vizsgálnak különböző idődimenzióba helyezve, egy adott, átfogó célrendszer mentén – kellő adaptivitással. Ennek során az objektív, a szubjektív (perceptuális) és a hipotetikus valóságra vonatkozó forgatókönyvek, cselekvési tervek születnek. Maga a stratégia-alkotási folyamat több szakaszból áll, amelyekben az empirikus és teoretikus elemek koherens módon állnak össze egy szerteágazó, mégis lineáris, tervezett, ám egyúttal rugalmas (a gyorsan változó körülményekre reflektáló) cselekvéssorozattá, ami a győzelemhez (a stratégiai célok eléréséhez) vezető utat jelöli ki. Kampánytanácsadás során a stratégiai gondolkodás, a veszélyek és lehetőségek felmérése (terepfelmérés, közvélemény-kutatás, SWOT-analízis, Opposition Research, stb.), a marketingszemlélet és a megbízó igényeihez való alkalmazkodás kerülnek előtérbe.
Makrogazdasági elemzés
„Ne fizessünk 25-öt azért, amiről azt gondoljuk, hogy bár 30-at fog érni, a piac nem ad érte többet 20-nál.”
(John Maynard Keynes)
A makrogazdasági folyamatok megértése és előrejelzése alapvetően befolyásolja a mindennapjainkat, a gazdaságpolitika működésétől kezdve a vállalatok döntéshozatalán keresztül olyan hétköznapi dolgokig, mint a kenyér ára. Ezen tudás nélkül nem képzelhető el a modern értelemben vett állami gazdaságpolitika, nem képes egy nagyvállalat kialakítani a saját stratégiáját, a piaci szereplők vakon és süketen lennének kénytelenek tevékenykedni egy ismeretlen világban. Cégünk makrogazdasági elemzései segítenek ügyfeleinknek abban, hogy ebben a gyorsan változó környezetben tájékozódjanak és e körülmények ismeretében megfontolt üzleti döntéseket hozzanak.
Politikai kommunikációs tanácsadás és beszédírás
„A politikai kommunikáció akkor kezdődik, amikor a görög filozófia elkezd reflektálni a hatalomra, az uralomra és a demokráciára.” /Mazzoleni: Politikai kommunikáció/
A politikai kommunikáció fejlődése Platón kora óta megállíthatatlan, elsőként a televízió, majd az internet elterjedése hozott robbanást a tudományterületen, de napjaink technikai vívmányai is szüntelen adaptációra kényszerítik a terület művelőit. Intézetünk nemcsak az eszközhasználatban nyújt naprakész tanácsokat, de az aktuális politikai tér kihívásainak megfelelő üzenetek és stílus kiválasztásában is.
Közvélemény-kutatás
A politikai elemzés mellett intézetünk fő profilja. Kvantitatív adatfelvételeinket CATI-módszerrel (Computer Assisted Telephone Interview) végezzük. Önnek lehetősége van
- saját, önálló kutatásának megrendelésére,
- vagy kisebb költségen egy induló kutatásunkhoz való csatlakozásra (Omnibusz).
A piacon eltöltött évek, munkatársaink gondos felügyelete, valamint a gyakorlott kérdezőbiztosok biztosítják a munka jó minőségét.
Kvantitatív kutatásaink részét képezik a következő munkafolyamatok:
- a kutatási kérdés(ek), hipotézis(ek) megfogalmazása
- az elemzési egység és idő kiválasztása
- a kutatási terv készítése, korábbi eredmények áttekintése
- a kutatási ajánlattétel
- a konceptualizálás, operacionalizás (A mérendő fogalmak aspektusait megmutató indikátorok kidolgozása, ill. a méréshez használt mérési eljárás kialakítása)
- a mintavételi eljárás kiválasztása, mintatervezés
- a kérdőív (kvalitatív kutatás esetében: szűrőkérdőív, vezérfonal) kidolgozása, próbája, ellenőrzése, véglegesítése
- az operátorok, wallboard-ok betanítása
- az adatrögzítés
- az operátorok ellenőrzése
- az adatbázis felépítése, tisztítása, javítása, származtatott adatok létrehozása
- a minta változók és attribútumok mentén való súlyozása
- a nyitott kérdések javítása, speciális szövegelemzésre , skálázásra, cimkézésre képes szoftverrel való feldolgozása
- az adatok elemzése, eredmények közlése, záróelemzés
- az adatok prezentálása
- az igény szerinti újraelemzés
Piackutatás
„Aki azért nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az ennyi erővel az óráját is megállíthatná, hogy időt takarítson meg.” (Henry Ford)
Minden vállalat számára elengedhetetlen a tevékenységébe tartozó piacok belső viszonyainak beható ismerete. A piacszerkezet és a vállalkozás pozíciójának meghatározása e szerkezeten belül, a fogyasztói igények ismerete, a beszállítói piacok elemzése hozzásegíti ügyfeleinket ahhoz, hogy profitábilisan működjenek, növelni tudják piaci részesedésüket és hatékonyabban ki tudják elégíteni fogyasztóik igényeit. Kutatásaink, elemzéseink tudatosságot vihetnek a terméktervezésbe, illetve támogatják a termék értékesítését szolgáló marketingtevékenységet. A „Pain”, „Goal”, „Product as a Hero”, „Benefit”, „Testimony” dimenziói és a „Mit?” „Hol” „Kinek” „Hogyan?” értelmezési keretei nem idegenek számunkra.
Alkalmazott módszerek széles tárházát ajánljuk leendő ügyfeleinknek. Kvalitatív és/vagy kvantitatív kutatási eljárások a megrendelési szándéktól függően alkalmazhatóak, de az elérhető hazai és nemzetközi szakirodalmi, statisztikai források alapján elemzések is rendelhetők. Piackutatásaink esetében a korábbi eredmények áttekintése kiemelt szerepet kap, hiszen számos hazai, vagy külföldi tudományos eredmény születhetett már a kutatás tárgyában.
Közvélemény-kutatásokon kívül vállaljuk fókuszcsoportos kutatások megszervezését is. A vizsgálat 4-8 darab 6-10 fős csoportban folyik 1-3 helyszínen, a résztvevők moderátor segítségével, ún. vezérfonal alapján beszélgetnek egymással, játékokat játszanak. A bekerülő személyek kiválasztása gondosan, a megrendelővel közösen előkészített szűrőkérdőív alapján történik. A kutatás során megismerhetők, visszanézhetők a beszélgetésbe bevontak reakciói, megismerhetővé válnak a válaszok mögött álló érzelmi és racionális reakciók.
Kvalitatív kutatási szándékáról nyugodtan érdeklődjön nálunk!
Politikai elemzés
A politika érdekek és értékek dinamikusan változó játéktere, ütközőzónája – olykor útvesztője. Iránytűre van szükség ahhoz, hogy eligazodjunk benne.
Cégünk fő tevékenységei közé tartozik a politikai elemzés. Legyen szó a politikai napirend történéseinek, az egyes szereplők céljainak, motivációjának elemzéséről, ágazati politikai koncepciók, közpolitikai megoldások vizsgálatáról, a politika absztrakt, diszkurzív vagy pragmatikus megközelítéseiről, a társadalmi és politikai folyamatok empirikus feltárásáról, az összefüggések feltérképezéséről, az Iránytű Intézet elemzői kellő felkészültséggel, rálátással, szakmai objektivitással végzik munkájukat.